Na rynku niemal w każdej branży panuje duża konkurencja. Dlatego też, aby dotrzeć do klientów nie wystarczy już tylko dobra jakość usług, ale też trzeba zapewnić konkurencyjną cenę i do tego wyróżnić się reklamą. Coraz więcej osób już rok po założeniu firmy jest zmuszona do jej zamknięcia. Warto więc podjąć takie działania, które zwiększą Waszą szansę na utrzymanie się na rynku. Dziś doradzimy Wam, jak urządzić biuro w domu, ale też dobrze je prowadzić, a przy tym zadbać o reklamę.
Spis treści
Funkcjonalność przez wielkie „F”
Nie ma się co oszukiwać, prowadzenie firmy nie jest łatwe. Cóż, jest ono czasochłonne. Dlatego też w myśl zasady, że życie trzeba sobie ułatwiać, a nie utrudniać należy podjąć takie działania, które to umożliwią. Na pewno do jednego z nich należy odpowiednie urządzenie domowego biura tak, by praca w nim była przyjemna bądź przynajmniej komfortowa, ale też odwiedzający klienci mogli ocenić siedzibę jako profesjonalną, a wręcz prestiżową. Jak to zrobić? Otóż w tym przypadku musicie pamiętać, by połączyć funkcjonalność i estetykę. Jako materiał na podłogę doskonale sprawdzi się żywica epoksydowa, która jest trwała, a przy tym dobrze się prezentuje i łatwo utrzymać ją w czystości. Większość ścian należy pomalować na jasne odcienie szarości i beżu. Z kolei jedna ze ścian powinna kontrastować. I właśnie na tej ścianie powinny znaleźć się dyplomy czy rekomendacje zadowolonych klientów. W ten sposób sprawicie, że Wasza firma będzie postrzegana jako bardziej konkurencyjna. Do tego nie zapomnijcie o wyborze mebli. Najlepiej sprawdzą się te wykonane z naturalnego drewna, utrzymane w stylu kolonialnym, gdyż nie tylko są eleganckie, ale kojarzą się z tradycją i renomą. Jednak mają jedną wadę: są też drogie, ale zawsze możecie zdecydować się na meble z imitacji drewna. W żadnym przypadku nie możecie oszczędzać na fotelu biurowym. Powinien być one ergonomiczny, wygodny i wyposażony w funkcję relaksu. Fotel biurowy powinien znaleźć się przy masywnym drewnianym biurku. Po drugiej stronie warto umieścić dodatkowe krzesło, które przeznaczone jest dla potencjalnego klienta. Jeżeli Wasze biurko jest duże, to można dostawić na dwa krzesła. Kropką nad „i” jest właściwe oświetlenie. Światło powinno mieć barwę zimną, która kojarzy się z profesjonalizmem i zadaniowością bądź neutralną.
Zadbaj o elewację – ona ma znaczenie
Aby siedziba firmy była widoczna dla potencjalnych klientów, musicie nie tylko odpowiednio oznakować dom, ale też zadbać o właściwy wygląd elewacji. W tym przypadku elewacja nie może być wykonana ze zwykłego tynku, bo rzeczywiście Wasz dom nie będzie kojarzył się z siedzibą firmy, ale też z prestiżem. Z drugiej strony trudno będzie się domyślić, że właśnie w nim znajduje się Wasze biuro. Dlatego elewacja powinna się wyróżniać i tutaj doskonale sprawdzi się ta wykonana z płyt hpl. Otóż powinniście wiedzieć, że płyty hpl nie tylko doskonale i bardzo nowocześnie się prezentują, ale też wpisują się w stylistykę high-tech. Kojarzone są z perfekcją, jakością i stylem – w końcu takie są te płyty. Są odporne na uszkodzenia mechaniczne, ale też zmienne warunki atmosferyczne.
Oznakowanie poprzez szyld
Wasz dom musi być oznakowany i to już wiecie. Warto w widocznym miejscu umieścić na nim szyld. Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej go zauważyć, choć już sama estetyka elewacji będzie przyciągać ich uwagę. Także szyld musi być trwały. Dobrze jeżeli jest podświetlany, bo dzięki temu widoczny będzie także wieczorami. Powinniście umieścić na nim nazwę firmy, kontakt, ale też jakie usługi oferujecie. Przyda się także zamieszczenie słów takich jak: „jakość”, „profesjonalizm” czy „renoma”, gdyż są pozytywnie odbierane przez klientów.
Reklama dźwignią handlu
Reklama jest dźwignią handlu i wie to każdy. Jednak trzeba przyznać, że ten truizm uświadamia, że aby firma została zauważona, trzeba zainwestować w reklamę. Owszem jakość usług ma znaczenie, ale reklama pocztą pantoflową rozniesie się dopiero wtedy, gdy uzyskacie stałych klientów. Na początek musicie więc w ową reklamę zainwestować. Dobrze sprawdzi się reklama na bilbordzie umieszczona w widocznym miejscu. Należy wykorzystać możliwości, jakie dają media społecznościowe.