Decydując się na zakup mebli do biura musimy zdawać sobie sprawę z tego, że jest to dość poważna sprawa. W szczególności, gdy będą korzystali z nich pracownicy przez minimum 8h dziennie codziennie. Wybór staje się jeszcze bardziej skomplikowany, kiedy to meble biurowe mają służyć większej liczbie podwładnych. W takim wypadku należy zadbać o to by były możliwie najbardziej uniwersalne oraz dopasowane do ogólnej stylistyki wnętrza.
Spis treści
O czym warto pamiętać podczas zakupu mebli biurowych
Przed dokonaniem decyzji zakupowych należy dokładnie przeanalizować pomieszczenie, które planujemy umeblować. Precyzyjne pomiary pomogą zakupić optymalnie dopasowane meble gabinetowe oraz biurowe. Posiadając do dyspozycji dużą przestrzeń, wybieramy zazwyczaj większe meble, które zapewnią nam większy komfort oraz ciekawszy efekt wizualny. Natomiast zbyt małe meble w dużym pomieszczeniu będą niestety nieatrakcyjne. Podobna sytuacja nastąpi, gdy wybierzemy meble za duże do małego pomieszczenia.
Równie ważna jest stylistyka poszczególnych mebli. Zaleca się zakup mebli, które najbardziej się nam podobają, ale również takich, które swoją stylistyką najlepiej komponują się z profilem prowadzonej działalności. Kancelarie prawne wybiorą meble biurowe bardziej klasyczne, natomiast poradnie lekarskie postawią na modele proste w białych odcieniach, a na przykład agencje marketingowe powinny aranżować wnętrza meblami biurowymi o nowoczesnej, przebojowej stylistyce. Dzięki dużej rozmaitości przeróżnych materiałów meblarskich z łatwością można wybrać meble do biura idealnie pasujące na każdego wnętrza.
Meble biurowe to przede wszystkim ergonomia
Jak wiadomo meble biurowe muszą być wygodne. Powinny zapewnić optymalną postawę ciała podczas pracy każdemu pracownikowi. Z tego względu trzeba mieć na uwadze, że z mebli biurowych codziennie będą korzystali pracownicy przez najbliższe miesiące a nawet lata. Z tego względu powinny posiadać szereg możliwości konfiguracji jak ma to miejsce w przypadku krzeseł biurowych. Natomiast szafki i biurka takie jak na przykład w kolekcji Pello i Shetland powinny posiadać liczne szufladki oraz szafki mogące pomieścić dokumenty oraz podręczne przedmioty.
Bardzo ważne jest także takie ułożenie mebli, aby pracownik miał do pokonania jak najmniejszy dystans. Na przykład biurko powinno być ustawione w pobliżu szafki z dokumentami z której najczęściej korzysta pracownik.
Należy także pamiętać, że to jak umeblujemy gabinet czy też biuro świadczyć będzie o statusie całej firmy, a to przekłada się na opinię potencjalnych klientów.