Rośnie liczba osób, które robią zakupy online, by zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Komfort i niższe ceny to główne powody, dla których wybieramy ofertę sklepów internetowych. Dodatkowo można otrzymać zamówienie bezpłatnie, korzystając z usług m.in. InPostu czy DHL. Nadanie paczki lub jej odbiór w osiedlowym sklepie trwa kilka sekund. Poznaj podstawowe zalety zakupów online.
Branża e-commerce jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów
Popularność e-sklepów rośnie z różnych powodów – większość z nas zdecydowała się zamawiać niezbędne produkty online z powodu pandemii koronawirusa, inni nie chcą nosić ciężkich toreb lub po prostu cenią sobie wygodę i dostawę pod drzwi. Takie usługi zapewnia wiele sklepów i firm kurierskich, m.in. DPD, GLS czy DHL. Kurier może je dostarczyć także do wybranego punktu odbioru.
Zmiana przyzwyczajeń konsumenckich sprawiła, że coraz dynamiczniej zaczęła się rozwijać branża e-commerce. Zakupy online to już standard, dotyczą one coraz szerszego asortymentu – już nie tylko sprzętu elektronicznego, ale też odzieży, obuwia czy zakupów spożywczych. Każdy produkt można zamówić do domu lub odebrać z punktu DHL, m.in. w sklepach Żabka.
Plusy zakupów przez Internet
- Wygoda i dostępność przez 24h
Zakupy online można zrobić o każdej porze i dowolnego dnia – również w nocy i w niedzielę niehandlową. To jedna z głównych zalet sklepów internetowych. Dla kupujących jest to bardzo komfortowe rozwiązanie.
- Atrakcyjne ceny i możliwość ich porównania
Będąc na zakupach, nie mamy czasu, by sprawdzać ceny każdego produktu w kilku sklepach. Jednym z plusów korzystania z Internetu jest podgląd cen na bieżąco oraz dostęp do porównywarek. Można szybko sprawdzić, gdzie kupimy najtaniej urządzenia elektroniczne czy karmę dla psa. W dodatku ciężkich rzeczy nie trzeba samemu nieść do domu – wystarczy zamówić dostawę DHL. Kurier przywiezie zamówienie pod same drzwi.
- Darmowa dostawa pod wskazany adres
Dostawa kurierem to kolejny plus zakupów online. Można zamówić zakupy do domu, do biura, paczkomatu albo osiedlowego sklepu – na przykład Żabka współpracuje z DHL. Kurier może zostawić lub odebrać tu paczkę, jeśli wiesz, że nie zastanie cię w domu. Poza tym punkty nadania paczek znajdują się na terenie całego kraju.
Szczegółowe zasady dostawy określa każda firma kurierska ze sklepem, w którym robimy zakupy, ale od ustalonej kwoty często dostawa jest bezpłatna. Dotyczy to zarówno InPostu, jak i DPD czy DHL. Nadanie paczki realizowane jest nawet tego samego dnia, tuż po wpłynięciu przelewu.
- Duży wybór
W Internecie można swobodnie szukać dokładnie takiego produktu, na jakim nam zależy. W sklepach online wybór jest większy, poza tym bez problemu można przeszukać asortyment kilku z nich. W razie nieudanego zakupu ustawowo mamy 14 dni na zwrot, a wiele sklepów gwarantuje nawet dłuższy termin. Zwrotu można dokonać osobiście lub zrealizować go przez punkt DHL lub innej firmy kurierskiej.
- Zwrot w terminie 14 dni
Produkty kupione przez Internet można zwrócić bez podawania przyczyny. Każdy konsument ma prawo do odstąpienia od umowy – najczęściej można to zrobić w ciągu 14 dni od daty zakupu. Wiele sklepów oferuje jednak dłuższy okres – 30 lub aż 100 dni. Wystarczy dołączyć do zwracanego zamówienia formularz zwrotu i zanieść paczkę np. do Żabki, która ma umowę z firmą DHL. Kurier odbierze ją ze sklepu i zawiezie z powrotem, a po uznaniu zwrotu pieniądze wrócą na twoje konto.